Cum alegi o bicicleta medicala pentru acasa?

Bicicleta medicinala este deseori confundata cu bicicleta fitness clasica, asta mai ales din cauza faptului ca scopul este acelasi, insa conditiile in care cele doua sunt utilizate difera putin.

O astfel de bicicleta medicala este recomandata tuturor, indiferent de varsta. Si pentru ca este mai usor de folosit ea poate fi foarte utila si acasa, sau in special acasa, acolo unde poate fi accesibila si persoanelor care se deplaseaza mai greu sau ar avea o problema in a merge aproape zilnic la sala de fitness.

Atunci cand va decideti sa cumparati o astfel de bicicleta medicinala pentru acasa trebuie insa sa tineti cont de cateva aspecte:

Dimensiunile aparatului. Daca spatiul in care urmeaza sa o montati este unul restrans, atunci cautati o varianta mai micuta sau care sa permita plierea cel putin partiala. Cu siguranta nu o veti strange dupa fiecare utilizare, insa este bine sa fie mai putin voluminoasa pentru a nu va lovi de ea prin casa.

Volanta. Aceasta parte a bicicletei reprezinta partea sa mobila, fiind cea care angreneaza miscarile utilizatorului cu cele ale mecanismului. Aceasta face diferenta intre o bicicleta ieftina si una mai scumpa, intre o bicicleta de fitness obisnuita si una medicinala buna. Volanta preia practic toate socurile, faciliteaza miscarea si cursivitatea miscarilor si asigura o manvrare corecta si facila a mecanismului.

Sistemul de franare este un alt aspect la fel de important. Acesta este cel care da, in definitiv, calitatea si tipul exercitiilor pe care le veti face cu aparatul de fitness respectiv.

Pretul este un criteriu important, insa nu trebuie sa fie definitoriu. O bicicleta medicinala trebuie sa respecte parametri de calitate pentru a respecta si indicatiile medicale si pentru a putea asigura conditiile optime unei recuperari medicale sau ale unor miscari ferite de riscuri.

Bicicleta medicinala pentru acasa poate fi folosita nu numai in scop medical, de recuperare sau de a scapa de kilogramele in plus, dar poate fi utilizata si pentru a intra sau a ne mentine in forma, indiferent de starea de sanatate sau de timpul de care dispunem. Utilizarea zilnica timp de cateva minute va duce la crearea unui obicei sanatos, ce poate fi apoi extins spre alte activitati sportive sau spre mai multa miscare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.